To właśnie recepcja hotelowa jest pierwszym miejscem z którym gość ma styczność zaraz po wejściu do hotelu. Od recepcji zależy nie tylko w dużej mierze, czy będzie ze swojego pobytu zadowolony, ale także ile wyda w naszym hotelu.
Zapraszamy na specjalistyczne seminarium dla kadry zarządczej hoteli podczas którego dowiesz się jak rekrutować, wynagradzać, organizować pracę, premiować i wreszcie motywować do działań prosprzedażowych pracowników recepcji.
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
9:00 – 9:30 – Rejestracja 9:10 – 9:30 – Śniadanie dla uczestników 9:30 – 13:30 – Część I
Kogo potrzebujemy
typ hotelu, długość pobytu gościa, business, leisure czy może konferencyjny,
organizacja lobby i recepcji,
zadania działu – obsługa gości check-in/check-out, punkt informacyjny, komunikacja, koordynacja bezpieczeństwa (np. obsługa alarmów p.poż.),
miejsce w strukturze organizacyjnej,
ilość pracowników
predyspozycje, profil pracownika
Zakresy obowiązków działu recepcji
recepcjonista
kierownik zmiany
kierownik recepcji
nocny recepcjonista/night auditor
Jak rekrutować
kanały – social media, pracuj.pl; OLX; hotelcarere.com; wewnętrzny awans (HSKP, F&B)
ogłoszenia przyciągające uwagę (sexy), poszukujemy nastawienia bardziej niż doświadczenia,
millennials,
Podstawowe procedury – check-in, check-out, rozmowa telefoniczna, etykieta telefoniczna, zasady wyglądu i zachowania, standardy obsługi
Komunikacja
shift list,
logbook,
nowoczesne metody szybkiej komunikacji z gośćmi i współpracownikami – snap chat; messanager, komunikatory
Grafik pracy – zmiany 8 h czy 12 h, plusy i minusy,
Bezpieczeństwo – procedury emergency
13:30 – 14:30 – Lunch/Natworking 14:30 – 16:00 – Część II
Jak zatrzymać pracowników recepcji
motywowanie przez rozwój,
cross training z działami – rezrwacja i revenue manager; sprzedaż i marketing; housekeeping; księgowość; f&B;
programy premiowe;
nowoczesna organizacja pracy – aktywacja do działania out-of-the-box; wspieranie kreatywności; angażowanie w działalność społeczną hotelu; wykorzystanie indywidualnych talentów; energia;
Programy premiowe
upselling pokoi,
marketing F&B – rezerwacja stolików,
sprzedaż usług SPA,
Multitasking – nowoczesny recepcjonista to pracownik sprzedaży, rezerwacji, revenue manager, księgowy, concierge, przede wszystkim psycholog
16:00 – 16:30 – Sesja pytań i odpowiedzi
Szkolenie szczególnie polecane:
Ekspert:
Elżbieta Nitsze
Prezes Zarządu / Dyrektor Generalny Belvedere Gourment Group; Dyrektor Regionalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego na Mazowsze
Jeśli chcesz otrzymywać informacje dotyczące nowych szkoleń Akademii Hotelarza, a także najważniejsze informacje dotyczące rynku hotelowego, zapisz się na bezpłatny newsletter.