Zarządzanie recepcją hotelową

Lokalizacja: Courtyard by Marriott, Warszawa
Cena: 1149 zł netto (+23% VAT)





HARMONOGRAM:

9:00 – 9:30 – Rejestracja
9:10 – 9:30 – Śniadanie dla uczestników

9:30 – 13:30 – Część I
    • Kogo potrzebujemy
        ◦ typ hotelu, długość pobytu gościa, business, leisure czy może konferencyjny,
        ◦ organizacja lobby i recepcji,
        ◦ zadania działu – obsługa gości check-in/check-out, punkt informacyjny, komunikacja, koordynacja bezpieczeństwa (np. obsługa alarmów p.poż.),
        ◦ miejsce w strukturze organizacyjnej,
        ◦ ilość pracowników
        ◦ predyspozycje, profil pracownika
    • Zakresy obowiązków działu recepcji
        ◦ recepcjonista
        ◦ kierownik zmiany
        ◦ kierownik recepcji
        ◦ nocny recepcjonista/night auditor
    • Jak rekrutować
        ◦ kanały – social media, pracuj.pl; OLX; hotelcarere.com; wewnętrzny awans (HSKP, F&B)
        ◦ ogłoszenia przyciągające uwagę (sexy), poszukujemy nastawienia bardziej niż doświadczenia,
        ◦ millennials,
    • Podstawowe procedury – check-in, check-out, rozmowa telefoniczna, etykieta telefoniczna, zasady wyglądu i zachowania, standardy obsługi
    • Komunikacja
        ◦ shift list,
        ◦ logbook,
        ◦ nowoczesne metody szybkiej komunikacji z gośćmi i współpracownikami – snap chat; messanager, komunikatory
    • Grafik pracy – zmiany 8 h czy 12 h, plusy i minusy,
    • Bezpieczeństwo – procedury emergency


13:30 – 14:30 – Lunch/Natworking

14:30 – 16:00 – Część II
    • Jak zatrzymać pracowników recepcji
        ◦ motywowanie przez rozwój,
        ◦ cross training z działami – rezrwacja i revenue manager; sprzedaż i marketing; housekeeping; księgowość; f&B;
        ◦ programy premiowe;
        ◦ nowoczesna organizacja pracy – aktywacja do działania out-of-the-box; wspieranie kreatywności; angażowanie w działalność społeczną hotelu; wykorzystanie indywidualnych talentów; energia;
    • Programy premiowe
        ◦ upselling pokoi,
        ◦ marketing F&B – rezerwacja stolików,
        ◦ sprzedaż usług SPA,
    • Multitasking – nowoczesny recepcjonista to pracownik sprzedaży, rezerwacji, revenue manager, księgowy, concierge, przede wszystkim psycholog

16:00 – 16:30 – Sesja pytań i odpowiedzi




Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o.

ul. Paca 37, 04-386 Warszawa
tel.: +48 22 333 80 00
mail: biuro@pws-promedia.pl


Polityka prywatności

© 2017 by ProMedia
 
NEWSLETTER

Jeśli chcesz otrzymywać informacje dotyczące nowych szkoleń Akademii Hotelarza, a także najważniejsze informacje dotyczące rynku hotelowego, zapisz się na bezpłatny newsletter.



Back to Top